onsdag 19 januari 2011

Vecka 13 och det första fladdret

För några dagar sedan tyckte jag mig känna bebisen för första gången. Det fladdrade till lite nedanför naveln. Jag tyckte att det var lite tidigt att känna något så jag tänkte inte mer på det. Men när jag igår vid lunchen kände det igen så blev jag övertygad. Jag har känt bebisen röra på sig där inne. Magiskt.

För övrigt går jag in i vecka 13 idag och lämnar de mest kritiska veckorna bakom mig. Jag har nu gjort en tredjedel av graviditeten och är nu i andra trimestern. Det går framåt.

4 kommentarer:

Sara sa...

Så underbart att få känna bebisen!

Anonym sa...

Hej vännen! tack för din fina kommentar hos mig! jag har ingen port men ska sätta in en så snart som möjligt. har tänkt samma sak som dig, att det är ett tecken på att jag är sjuk, men egentligen är det ju tvärtom eftersom man då slipper allt strul med nålen...
Tänk att du känner bebisen redan nu, det måste vara så underbart! jag är så glad för din/ er skull! Kram i massor!

Carola med CF sa...

Hej !
Fick veta igår, att jag ska bli bonus-farmor. Tjejen som makens son är sambo med är nog ungefär som du. Hon ska ha 18 augusti. När ska du ha om allt går väl ? Givetvis hoppas jag ju det. De ska på sitt första ul den 7 februari.
/Carola med CF

Mamman med den tomma famnen sa...

Carola: Grattis! Vad roligt. Jag är beräknad till den 2 augusti.