tisdag 20 april 2010

Ofrivillig barnlöshet

Jag har bekanta, som av olika anledningar, inte får genomgå en IVF-behandling. De får inte heller, av samma anledning, adoptera. Om de inte, mot alla odds, skulle lyckas bli gravida på naturlig väg, så kommer de att vara ofrivilligt barnlösa livet ut. Jag sörjer med dem. För jag vet att de skulle vara utmärkta föräldrar, och de får inte ens chansen.
Vi får inte heller adoptera (varför tänker jag inte gå in på här). Men vi får i alla fall hjälp med IVF. Vi får chansen att, återigen, få uppleva hur det är att bli föräldrar. Nu är det ju inget som säger att vi kommer att lyckas. Men vi har fått chansen. Det är det inte alla som får. Tyvärr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej !
Nej, tyvärr tillhör vi ett par av dem som inte kan få barn eller få hjälp att få barn. Det är fruktansvärt och känns i hjärtat varje dag : (
Önskar dig lycka till och jag kikar in då och då.
/Carola (tomcar1)