tisdag 24 augusti 2010

Skolstart

Igår skulle du ha börjat skolan. Tillsammans skulle vi ha gått till ditt allra första upprop. Du med en ny ryggsäck på ryggen och med fjärilar i magen. Vi, jag och din pappa, men en stolthet i våra hjärtan. Du skulle på förväntansfulla ben stiga in i klassrummet. Hälsa på din lärare. Slå dig ner vid din alldeles egna bänk. Ibland skulle du ha vänt dig om för att försäkra dig om vi, jag och din pappa, fortfarande stod kvar längs med väggen, längst ner i klassrummet. Du skulle ha fått nya kompisar. Och en egen hylla i kapprummet. Läraren skulle ha delat ut böcker. Böcker som vi sedan skulle ha gått hem för att slå in i bokpapper. Bokpapper som du själv valt. Igår skulle ha varit en stor dag min son. För dig. För mig. För din pappa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch det måste verkligen kännas sorligt men jag håller alla tummar för att du ska få uppleva denna dagen dock tar det ett tag...
Håller tummarna för dig.