tisdag 17 november 2009

Blodprov

I morse hängde jag på låset till provtagningen för att få lämna mitt E2-prov som ska visa om jag är ordentligt nedreglerad. Att hänga på låset innebar här att köa sig in. Jag var inte ensam om att vara morgonpigg idag. Eller morgonpigg kände jag mig verkligen inte . Men på kliniken ville de att jag skulle lämna provet innan kl 9 så jag tänkte att det var lika bra att hänga på låset. Så det var det jag gjorde. När de väl öppnade gick det ganska snabbt och nu är jag några milliliter blod fattigare.

Så nu väntar jag. Jag väntar på att det ska bli eftermiddag och på att de ska höra av sig från kliniken. Jag kan inte låta bli att oroa mig för att jag inte ska vara ordentligt nedreglerad så det kommer att bli lååånga timmar innan de hör av sig. Jag tvivlar inte på att sprutorna gör sitt. Jag känner mig mer uppsvälld idag och det borde ju betyda bra. Eller jag hoppas att det betyder bra. Nu är det bara att vänta!

Inga kommentarer: