fredag 27 november 2009

Ruvare

Så var man ruvare på ett guldägg. Dr S ringde idag och meddelade att 10 ägg blivit befruktande varav ett av två spermier, detta gick därför inte att använda. Så 9 ägg. Ett till mig. Tre till frysen och resten på fortsatt odling.
Klockan 13 infann vi oss på kliniken och 20 minuter senare gick vi därifrån med ett litet embryo i min mage. Fantastiskt!
Ingreppet gick fort och smärtfritt. Och nu är jag gravid. Eller jag skulle betrakta mig själv som gravid tills vi vet hur det har gått sa Dr S. Och då gör jag det. Gravid alltså.
Och nu är det åter väntan. Inte förrän den 16 december har vi testdag. Det är många dagar kvar tills dess. Det hinner nästan bli jul. Så kanske får vi världens bästa julklapp i år. En julklapp vi väntat så länge på. Vi håller tummarna för det.

Inga kommentarer: