tisdag 4 oktober 2011

Barn till varje pris? - del två

Igår sändes andra avsnittet av Barn till varje pris?. Tyvärr tycker jag inte att detta avsnitt var lika bra som det första. Jag tycker att detta avsnitt spädde på bilden att allt är möjligt med hjälp av IVF. Och att avsnittet till stor del visade extremiteter. Samtidigt tycker jag att det är bra att man inte bara visar heterosexuella par, utan olika familjekonstellationer och deras längtan efter barn. Och att många även längtar efter syskon. Men hur vanligt kan det vara att försöka bli gravid med ett sjunde barn, med hjälp av nedfrusna embryon?
Det ska bli intressant att se hur TV3:s Drömmen om ett barn, som börjar sändas på torsdag 6/10 kl 20:00,framställer ofrivillig barnlöshet.

2 kommentarer:

Tea sa...

Jag har precis samma tankar.

Sara sa...

Jag håller med dig till fullo.
Ser verkligen fram emot tv3:s program.