fredag 7 oktober 2011

Drömmen om ett barn

Igår såg jag, precis som många av er andra, TV3:s nya serie om ofrivillig barnlöshet, Drömmen om ett barn. Men till skillnad från de flesta av er så var jag inte jätteförtjust i gårdagens avsnitt. Jag tycker inte att programmet var särskilt informativt. Om vi vill ha ökad jämlikhet mellan landstingen och få till lagändringar med hjälp av programmet så måste det visa hur det egentligen är. Missförstå mig rätt. Jag tyckte om delar av programmet. Det var lättittat och jag grät när paret Sandra och Lars fick hämta hem sin efterlängtade dotter. Men jag tycker fortfarande att det inte gav något djupare. Det känns som att kampen beskrevs ganska lättvindigt och inte som den kamp det faktisk är. Även om paren som deltog talade om hur man drar sig undan osv så kändes det som att det bara skyndades förbi. Ska dock bli intressant att se fortsättningen och om serien "tar" sig.

1 kommentar:

Sara sa...

Vad skönt att det inte bara är jag som slarvar med optiker besöken.
Mina linser går tyvärr inte att beställa från nätet (jag har inte hittat dem iaf) så jag måste alltid ringa till min optiker för att få nya men idag sa de inget om min synkontroll ;-)