tisdag 1 december 2009

Vaggisar

Tre gånger per dag är jag ordinerad att ta Progesteron vagiatorer. Även kallade, vaggisar eller proggisar. Har även hört benämningen fittisar. Men jag tror vi håller oss till någon av de första benämningarna.
I alla fall så har dessa vaggisar en tendens att rinna rakt ut om man inte ligger ner efter införandet. Dr S rekommenderade en timme. Så detta har jag gjort ända sedan dagen efter äggplocket. Tre gånger per dag tar jag och lägger mig ner efter införandet. På kvällen är det inga problem, då ska jag ju ändå sova, och jag sover i alla fall i liggande ställning. På morgonen har jag löst det som så att jag stiger upp ca en timme innan det egentligen är dags att stiga upp. Tar min vaggis och går och lägger mig igen. Mitt på dagen har jag en ursäkt att vila en stund. Och eftersom att jag oftast jobbar korta dagar så fungerar det alldeles utmärkt att unna sig en liten vilostund när jag kommer hem från jobbet.
Och sedan ligger jag där och hoppas på att kroppen tar upp precis allt som den behöver. Vill inte att något ska gå till spillo. Och än så länge verkar det ha fungerat bra. Så jag fortsätter som innan. Tre gånger per dag.

Inga kommentarer: