onsdag 10 november 2010

Äggplock avklarat

Nyss hemkommen från ett lyckat äggplock. Det gjorde ont även den här gången. Och när jag låg där i stolen undrade jag tyst för mig själv varför jag frivilligt utsätter mig för detta återigen. Men det hela gick bra. Smärtan var inte i närheten av den jag upplevt de tidigare gångerna. Och 16 ägg plockades ut. Ett resultat vi är nöjda med. Dr T tyckte att vi skulle satsa på långtidsodling den här gången och så blir det. Om allt går enligt planerna blir det återföring på måndag. Om det inte går enligt planerna blir det istället återföring på fredag. Men måndag är den dag vi satsar på som sagt. Nu. Soffläge.

6 kommentarer:

Anonym sa...

bra jobbat vännen! och fantastiskt att ni får långtidsodla också..nu håller vi tummarna, är säker på att det går finemang! ta igen dig ordentligt nu, inget jobb hoppas jag? Kram!

Mamman med den tomma famnen sa...

Tack fina du! Nej inget jobb här inte. Blir till att vila även imorgon. Kram

Jenny sa...

Wow, bra jobbat!! Håller tummarna för att de växer på bra nu. =)
Vila upp dig och ta väl hand om dig!
Kramar

Erica sa...

Håller tummarna att det blir många fina embryon men framförallt för att ett av dem blir eran bebis!

maria sa...

16 ägg, hur bra som helst ju!!
Håller tummarna för att ni får många fina till måndag :)
Kramar

Carola sa...

Håller tummarna som vanligt, extra hårt denna gången.