torsdag 4 mars 2010

Mens

Så kom den äntligen. Mensen. Aldrig har jag väl blivit så glad över mensvärk. Över mens. Men nu känns det som att vi tillslut är på gång igen. Så nu blir det till att höra av sig till kliniken för att boka in en tid för vul (vaginalt ultraljud). Detta görs för att kolla äggblåsor och för att ta reda på när man ska börja med ägglossningstest. Så förhoppningsvis, om allt går som det ska, så är jag återigen ruvare innan denna månad är slut. Och får förhoppningsvis fortsätta att vara det länge länge.

2 kommentarer:

Sara sa...

Grattis till mensen! Det är inte ofta man blir glad när den kommer ;-)

IVF karusell sa...

Enda gångerna man är glad att mensen kommer, hoppas verkligen slemhinnorna ser bra ut så att du får bära på det fina ägget snart!

Läste ditt inlägg längre ner om sorgen. Det måste verkligen vara fruktansvärt jobbigt mellanåt. Antar att det går upp & ner och att vissa dagar är värre och andra dagar bättre.
Just det där om att han skulle börjat skolan och allting man inte får uppleva i framtiden :/

Jag minns när min dåvarande bästa kompis lillebror dog. Han var 4 år.
Jag skrev en dikt som var med i begravningshäftet. Varje år har jag efter det skickat blomma & en ny dikt. I år skulle han fyllt 16 år.
Tiden läker kanske alla sår, men ärren förblir kvar för evigt.

Kram ♥