måndag 15 mars 2010

Ultraljud avklarat

Nu har jag varit hos Dr S och kollat in mina äggblåsor. Såg fint ut och jag fick order om att börja testa med ägglossningstester på onsdag. Nu har jag ju redan börjat tjuvtesta, även om jag vet att det är alldeles för tidigt, men vill absolut inte gå miste om ägglossningen. Så bättre för tidigt. Nu hoppas vi på omslag snarast så jag får titulera mig ruvare igen.

När jag satt i väntrummet så dök det upp ett par med sin nyfödda IVF-bebis. Och bara ett par minuter senare dyker en mamma upp med sina tvillingar som även de blev till med hjälp av IVF. Det stack till lite i hjärtat. För även om jag är lycklig för deras skull, jag vet ju vad de har gått igenom, så blir det så påtagligt att min famn fortfarande är tom. Men samtidigt får det mig att hoppas att detta ska lyckas. Blandade känslor. Och finaste Dr S bad om ursäkt för allt ståhej och hoppades att jag inte tyckte att det var allt för jobbigt. Och det var det inte. Men det kändes lite i mammahjärtat.

1 kommentar:

Sara sa...

Så spännande att du är på gång igen. Håller mina tummar att du får omslaget snart!